Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Функції керівника медзакладу пропонують розділити на управлінські та медичні

5 вересня 2018, 11:30
879
3
Автор:
Реклама

МОЗ виніс на громадське обговорення проект наказу «Про внесення змін до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 «Охорона здоров'я».

Згідно з проектом керівник закладу охорони здоров'я - директор чи генеральний директор - виконуватиме виключно управлінські функції та займатиметься адміністративною роботою, а усі медичні функції керівника виконуватиме медичний директор.

Наразі всі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує всі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах - членах ЄС. Із січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.

Підготовлений проект змін до довідника медичних професій:

- вводить нову посаду медичного директора;

- чітко розмежовує функції директора та медичного директора;

- вводить критерії для керівників закладів охорони здоров'я національного, обласного та районного рівня;

- визначає освітні вимоги до директора, робота якого не пов'язана з організацією лікувального процесу.

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

- стратегічним плануванням;

- формуванням бюджету;

- координацією роботи закладу;

- аналізом економічної ефективності;

- організацією роботи та ефективної взаємодії всіх структурних підрозділів;

- забезпеченням залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсних засадах може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.

Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

- розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;

- організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;

- координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров'я;

- організацією безперервного професійного розвитку медичного персоналу;

- впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;

- організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;

- оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ набере чинності (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю: керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного у договорі.

Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров'я.

Пропозиції та зауваження щодо проекту наказу пропонується надсилати до 9 вересня на адресу: МОЗ України, вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Медичний департамент (e-mail: tom166@moz.gov.ua).

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
Увійти

Схожі новини