Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Документ тижня : плата за транспортування і зберігання затриманих авто

21 листопада 2013, 12:20
591
2
Автор:
Реклама

10 жовтня 2013 р. Мінфін, МВС і Мінекономрозвитку спільним наказом № 967/1218/869 затвердили розміри плати за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках) (детальніше про положення документу читайте в новині ЮРЛИГИ "Скільки треба буде платити за стоянку затриманого авто"?).

З моменту обнародування спільний наказ здався юристам досить спірним. Багато експертів вважають його таким, що суперечить чинному законодавству. Розглядаючи дискусійні положення, ЮРЛИГА намагалася з'ясувати, що зміниться для усіх власників транспортних засобів при набиранні законної сили наказу.

Історія питання

Адвокат АТ "З.Т. Партнерс" Мирослава Сорока нагадує, що підстави для тимчасового затримання працівниками ДАІ транспортних засобів осіб, що зробили адміністративне правопорушення, а також передача їх на зберігання на штрафплощадку передбачені ст. 265-2 Кодексу про адміністративні правопорушення України.

Мирослава Сорока

Юрист повідомляє, що вказана норма була введена в ще в листопаді 2008 р. (Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України по вдосконаленню регулювання стосунків у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху" від 24.09.2008 р. № 586 - VI) і відтоді в цій сфері з'явилася безліч приводів для спекуляційщо було викликано самостійним встановленням підприємцями необгрунтовано високих цін за надання послуг з транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на приватних штрафплощадках.

Нагадаємо, що відповідно до положень наказу № 967/1218/869 плата за транспортування і зберігання ТС на спеціальному майданчику стягується з водіїв, власників (співвласників) тимчасово затриманого ТС (окрім ТС, що належать бюджетним установам). При цьому затверджені розміри плати застосовуються незалежно від форми власності майданчика (стоянки) усіма підприємствами, установами і організаціями, що здійснюють діяльність, пов'язану з доставкою і зберіганням ТС.

У наказі затверджений розмір плати за зберігання на штрафплощадке легкових транспортних засобів, що становить 120 грн./добу. Крім того, затверджені розміри тарифів за евакуацію машини у розмірі 600 грн. для автомобілів вагою до 2000 кг, 700 грн. для авто вагою від 2000 кг до 3000 кг і 850 грн. для важчих транспортних засобів.

М. Сорока вважає, що положення документу не є настільки негативними, як про це говорять деякі експерти. На думку багатьох автовласників, плата за зберігання автомобіля на спеціальній стоянці у розмірі 120 грн./доба вважається гуманним тарифом, а відсутність до недавнього часу регламентованих тарифів дозволяла підприємцям встановлювати необгрунтовано високі, причому різні, ціни за вказані послуги. За даними юриста, на сьогодні ціни за зберігання транспортних засобів на приватних штрафплощадках складають 150 - 300 грн.

Звертаємо увагу, що розмір плати визначений без урахування податку на додану вартість, що стягується відповідно до Податковим кодексом (з 1 січня 2011 р. до 31 грудня 2013 р. включно ставка податку складає 20 %, з 1 січня 2014 року - 17 %).

Тому, як стверджує М. Сорока, наказ підписаний з метою зробити прозорою плату за зберігання транспортних засобів на штрафплощадке, а також виключити невиправдане високе ціноутворення в цій сфері.

Чи відповідає наказ № 967/1218/869 нормам чинного законодавства?

В першу чергу юрист радить не забувати, що згідно ч. 4 ст. 265-2 КоАП транспортний засіб може бути тимчасовий затримано на термін не більше трьох днів з моменту такого затримання. Після закінчення цього терміну особа має право звернутися за отриманням транспортного засобу. Таке звернення є обов'язковим для виконання.

Частина п'ята ст. 265-2 КоАП передбачає, що за представлення такого звернення і повернення обличчю тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата.

У такій ситуації на перший погляд здається, що норми ст. 265-2 КоАП йдуть урозріз положенням наказу № 967/1218/869адже в ч. 6 ст. 265-2 КоАП встановлене, що Порядок тимчасового затримання і зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках визначається Кабінетом Міністрів.

Адвокат вважає, що положення цих двох документів співвідносяться як взаимнодополняемые норми. "У першому абзаці ст. 265-2 КоАП передбачені основи для тимчасового затримання транспортних засобів осіб, що зробили адміністративне правопорушення, передача їх на зберігання на штрафплощадку, а наказом затверджений розмір плати за зберігання на штрафплощадке таких транспортних засобів"- констатує пані Сорока.

У такому разі виникає питання: чи відповідають норми цього наказу нормам постанови Кабміну від 26.10.2011 р. № 1098яким затверджений Перелік платних послуг, які можуть надаватися органами і підрозділами Міністерства внутрішніх справ?

Пункт 43 постанови № 1098 передбачає, що доставка, зокрема з використанням спеціальних транспортних засобів, затриманих за порушення правил, норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху або технічно несправних транспортних засобів до визначеного замовником місця їх зберігання обчислюється у розмірі 17 гривен за один кілометр доставки одного транспортного засобу.

У відповіді на це питання Мирослава Сорока резюмує, що на сьогодні невідповідностей не убачається. "Якщо положення наказу розходитимуться з діючими положеннями законодавства, то це спричинить внесення відповідних змін вже в діючі норми"- підсумовує юрист.

Таким чином, виходячи із слів юриста, роздумуючи про механізм плати за транспортування і зберігання тимчасово затриманих авто, можна зробити наступний висновок:

- ст. 265-2 КоАП передбачає основи для тимчасового затримання транспортних засобів осіб, що зробили адміністративне правопорушення, передачу їх на зберігання на штрафплощадку;

- постанова № 1098 встановлює плату за доставку затриманих за порушення правил, норм і стандартів у сфері безпеки дорожнього руху або технічно несправних транспортних засобів до визначеного замовником місця їх зберігання;

- наказом № 967/1218/869 затверджений розмір плати за зберігання на штрафплощадке таких транспортних засобів.

Виходить, незабаром варто чекати коригування положень ч. 5 ст. 265-2 КоАП, визначальною, що за повернення обличчю тимчасово затриманого транспортного засобу не може стягуватися плата.

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
Увійти

Схожі новини