Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Спори з фінансовими установами пропонують вирішувати через фінансових уповноважених

31 січня 2012, 17:39
1606
1
Реклама

Госфинуслуг розробив проект Закону "Про позасудовий дозвіл суперечок між споживачами фінансових послуг і фінансовими установами, окрім банків".

Вказаним проектом пропонують створити інститут фінансового уповноваженого. За задумом розробників проекту, фінансовий уповноважений - ця фізична особа, виступаюча незалежним посередником в позасудовому дозволі суперечок між споживачами фінансових послуг і фінансовими установами. Передбачається, що фінансові уповноважені діятимуть при об'єднаннях фінансових установ, а для об'єднань, кількість членів яких перевищує 10% загальної кількості установ, що роблять окремий вид финуслуг, наявність фінансового уповноваженого хочуть зробити обов'язковою.

Цікаво, що плату за свої послуги фінансовий уповноважений отримуватиме саме від об'єднання за яким він "закріплений", тобто з яким уклав договір. Такий договір не зможе бути укладений менш, ніж на 3 року. При цьому, уповноважений зможе "обслуговувати" тільки одно об'єднання.

У разі рішення уповноваженим суперечки за участю фінустанови, яка не є членом об'єднання, до якого він "прикріплений", його послуги повинно буде сплатити фінустанова-учасник суперечки.

Для передачі суперечки на розгляд фінансовим уповноваженим сторони повинні укласти спеціальний договір. Можливість такого способу вирішення суперечки може бути передбачена у вигляді обмовки в договорі про надання фінансових послуг. Такий договір обов'язково повинен містити положення про відповідальність фінустанови за невиконання рішення фінансового уповноваженого.

Фінансовий уповноважений зможе розглядати будь-які скарги на дії або бездіяльність фінустанов у сфері надання фінансових послуг, окрім обмежень, встановлених законодавством. Гранична сума, яка може оспорюватися споживачем фінансових послуг через фінансового уповноваженого, встановлюється Положенням про діяльність фінансового уповноваженого, яке затверджується об'єднанням фінустанов і узгоджується з центральним органом виконавчої влади з питань захисту прав споживачів, але її розмір не повинен перевищувати 200 мінімальних заробітних плат (на сьогодні 214600 гривен).

Термін розгляду суперечки між сторонами не повинен перевищувати 2 місяці з дати отримання фінансовим уповноваженим заяви споживача фінансових послуг. При перевищенні зазначеного терміну вирішення суперечки фінансовим уповноваженим припиняється. У такому разі усі витрати сторін покладаються на об'єднання фінансових установ, від якого фінансовий уповноважений отримує винагороду.

За результатами розгляду суперечки фінансовий уповноважений приймає рішення, детальні реквізити якого регламентуються вказаним законопроектом.

У аналізі регулятивного впливу вказаного законопроекту розробники вказують, що на відміну від вирішення суперечки третейськими судами, з підвідомчості яких вилучені справи у сфері захисту прав споживачів, споживач не платитиме збір за звернення до фінансового уповноваженого і матиме право на звернення до суду у будь-який момент: як при розгляді суперечки фінансовим уповноваженим, так і після винесення ним рішення.

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
Увійти

Схожі новини