Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Як і де можна отримати безкоштовну правову допомогу

10 жовтня 2011, 17:06
2717
4
Реклама

Мінюст приступив до практичної реалізації положень Закону про безкоштовну правову допомогуствердивши Порядок роботи громадської приймальні за поданням безоплатної первинної правової допомоги замість того, що існувало з 2005 року Типового положення про правову громадську приймальню. Приймальні будуть організовані центральними і місцевими органами виконавчої влади.

Тепер отримати безкоштовну допомогу зможуть не лише малозабезпечені громадяни, але і будь-яка особа, що "перебуває під юрисдикцією України". Правда, обмежуватися вона буде лише наданням правової інформації, консультацій і роз'яснень з правових питань, складанням заяв, скарг і інших документів правового характеру (окрім процесуальних) і сприянням в забезпеченні доступу до вторинної правової допомоги і медиации.

Керувати приймальні буде призначений керівником відповідного органу співробітник, що відповідає вимогам про високу кваліфікацію, здатний чітко і доступно надати роз'яснення законодавства і проконсультувати з питань реалізації прав, свобод і обов'язків людини і громадянина. Інформацію про режим роботи приймалень можна буде дізнатися з місцевих ЗМІ

За задумом нормотворцев, правова допомога має бути надана в день звернення громадянина. Для ефективного вирішення виниклих питань можуть притягуватися співробітники органу виконавчої влади. Втім, аналогічні вимоги містило і колишнє положення.

З нового - порядок розгляду звернень. Звернення може бути не лише усним, але і письмовим. Для відповіді на письмове звернення співробітникам приймальні дається 30 днів, а якщо питання стосується надання правової інформації - 15 днів. Якщо ж в приймальню прийшло звернення "не за адресою", воно має бути перенаправлене в приймальню органу відповідної компетенції впродовж 5 днів.

Документом строго заборонено брати плату за послуги, які приймальня зобов'язана надавати безкоштовно (у тому числі за бланки документів).

Новим Порядком співробітники приймалень позбавлені від необхідності встановлювати положення малозабезпеченості особи, що звернулася, що, безумовно, виключає суб'єктивний чинник при ухваленні рішення про надання первинної правової допомоги. Тепер вона повинна надаватися тим, що усім звернулися (без дискримінації за якими-небудь ознаками), але тільки у встановлених межах (см вищий).

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
Увійти

Схожі новини