Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Будівельна реформа: дозвільну процедуру можуть спростити

15.40, 10 січня 2011
6392
0

Як Містобудівний закон зможе полегшити життя забудовникам?

На сьогодні одним з найголовніших питань для учасників будівельного ринку, окрім подолання наслідків фінансової кризи, є питання про спрощення дозвільної процедури у будівництві і вдосконалення містобудівного законодавства, орієнтованого на потреби учасників будівельної діяльності.

Дотримуючись свого основного тренду, нова влада взялася за реформування містобудівного законодавства, і зокрема, його самій проблемній складовій - дозвільної процедури. Результатом такої законотворчої роботи став проект Закону України "Про містобудівну діяльність" № 7418 (далі по тексту - "Містобудівний закон").

Цей закон покликаний удосконалити норми законодавства, регулюючого дозвільну процедуру у будівництві. Зокрема, з ухваленням цього закону втратить законну силу Закон України "Про планування і забудову територій"який довгий час був основним законом, регулюючий будівельну діяльність.

Містобудівним законом введені нові положення, що стосуються питань функціонування містобудівного кадастру, отримання і реєстрації декларації на початок будівельних робіт, зонинга і т. д.

У новому Містобудівному законі усунули "подвійний статус" містобудівних умов і обмежень забудовиякі на сьогодні являються одночасно і першим дозвільним документом у будівництві і складовим елементом початкових даних.

У свою чергу, зазнав зміни і перелік початкових даних. У містобудівному законі з цього переліку виключені технічні умови, які замовник отримує окремо. Термін надання технічних умов складатиме 10 днів.

З ухваленням Містобудівного закону перелік проектів будівництва, що підлягають обов'язковій експертизі, буде істотно обмежений. Більше того, згідно з проектом проектна документація на будівництво не вимагає узгодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їх службовими особами, юридичними особами, створеними такими органами.

Дмитро Сичкарь, адвокат АК "Коннов і Созановский"

Істотним кроком вперед слід рахувати появу в містобудівному законодавстві такого поняття як зонингякий визначає функціональне призначення, вимоги до забудови, ландшафтної організації територій.

Таким чином, учасники будівельної діяльності матимуть уявлення про допустимі види забудови, містобудівні, інфраструктурні обмеження на певній території, що дозволить більше зважено і раціонально підходити до процесу будівництва. Більше того, існування зонинга являтиметься обов'язковою умовою при наданні земельної ділянки державній або комунальній власності для містобудівних потреб.

В той же час, досить неоднозначними є положення Містобудівного закону, які дадуть виконавським комітетам відповідних місцевих рад право розпоряджатися земельними ділянками державній і комунальній власності для містобудівних потреб. Ці повноваження, зокрема, будуть закріплені в Земельному кодексі України і поширяться на земельні ділянки для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів. При цьому, ці положення вступлять в протиріччя з існуючим законодавством, зокрема, з Законом України "Про місцеве самоврядування".

Містобудівним законом будуть створені передумови для появи нової судової практики відносно суперечок з органами місцевого самоврядування стосовно надання земельної ділянки. Зокрема, в Земельному кодексі України в статті 118 з'явитися положення, по якому суд зобов'язаний зобов'язати відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади передати земельну ділянку у власність громадянинові у разі дотримання останнім вимог земельного законодавства і відповідності цим вимогам проекту землеустрою. Аналогічне положення буде відносно передачі земельної ділянки в користування (стаття 123 Земельного кодексу України).

Містобудівним законом будуть створені передумови для появи нової судової практики рішення земельних суперечок з місцевою владою

На жаль, законодавець продовжив практику встановлення норм відсилань, у зв'язку з чим, Містобудівний закон передбачає прийняття додаткового пласта підзаконних нормативних актіврегулюючих отримання дозвільної документації у будівництві. Зокрема, це стосується процедури отримання містобудівних умов і обмежень забудови, технічних умов, проходження експертизи проекту будівництва, форми і порядку отримання декларації про готовність об'єкту до експлуатації і сертифікату про прийняття об'єкту в експлуатацію і так далі. Це, у свою чергу, може привести до того, що після ухвалення самого закону, його практична реалізація почнеться не скоро.

Крім того, залишається сподіватися, що практична реалізація Містобудівного закону враховуватиме сумний досвід практичного застосування Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України по сприянню будівництву" № 509 - VI від 16 вересня 2008 року.

Підпишіться на розсилку
Головні новини і аналітика для вас по буднях
Залиште коментар
Увійдіть, щоб залишити коментар
Увійти
На цю ж тему