Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Парламент ухвалив Закон про Кабмін, істотно розширивши повноваження Президента

7 жовтня 2010, 12:12
2289
2
Реклама

Верховна Рада ухвалила новий Закон "Про Кабінет Міністрів" (на базі законопроекту № 7208) і масу змін до інших законодавчих актів, що значно розширюють (навіть в порівнянні з ново-старою редакцією Конституції) повноваження Президента України.

За новим Законом Прем'єр-міністр призначається на посаду Президентом з згоди більш ніж половини від конституційного складу парламентутобто 226 депутатів. Голосування з цього питання проводиться у поіменному режимі.

Інші члени КМУ призначаються також Президентом за уявленням Прем'єр-міністра. Вони вступають на посаду з моменту принесення перед Президентом присяги народу. Посадовий склад (кількість і перелік посад) уряду визначає також Президент. КМУ відповідальний перед Главою держави. Останній (чи його представники) мають право на участь в засіданнях КМУ. До недавнього часу таке право мали народні депутати.

Програма діяльності КМУ базується на передвиборній програмі Президента, але підлягає схваленню конституційною більшістю ВР.

КМУ складає свої повноваження перед новообраним Президентом. Передбачаються і підстави для його відставки. До вже вказаним в нині чинному Законі про КМУ додається така основа як "прийняття Президентом України рішення про відставку". У яких випадках можливе таке рішення - Закон не вказує. Така ж додаткова основа, як рішення Президента по будь-ким мотивам, передбачається і для відставки члена КМУ.

Одно з найбільш важливих змін до інших законодавчих актів, прийнятих разом з новим Законом про КМУ, - необмежене право Президента звільняти Генерального прокурора : до вже наявного переліку підстав звільнення, викладеного в ст. 1 Закону "Про прокуратуру"додається фраза "також з інших підстав". Генеральний прокурор звільняється без згоди Верховної Ради (без подачі нею відповідного представлення).

СБУ, згідно зі змінами, буде цілком підпорядкована виключно Президентові. Із ст. 1 Закону "Про Службу безпеки України" прибрано положення про те, що вона підконтрольна парламенту. Глава СБУ призначається і звільняється Президентом (замість парламенту). Його заступники і начальники підрозділів Центрального управління СБУ звільняються без представлення глави СБУ, яке потрібне при їх призначенні.

Глава держави також призначає за уявленням Прем'єра і звільняє (без представлення) заступника міністра МВС - начальника Главуправления МВС у Криму (замість КМУ, як нині в Законі)стверджує персональний склад колегії Генпрокуратури (замість парламенту), призначає за уявленням КМУ і звільняє без такого керівника центрального органу виконавчої влади з питань виконання покарань.

Без згоди Прем'єр-міністра звільнятиметься Президентом глава ДПАУ. Перший також отримує право призначати (за представленням Прем'єра) і звільняти (без чиїх-небудь представлень) заступників глави ДПАУ. Без відповідної пропозиції Глави АМКУ звільнятимуться його заступники і державні уповноважені АМКУ.

Також внаслідок змін однією з підстав припинення повноважень глав місцевих держадміністрацій названа ініціатива Президентатобто практично вони можуть бути звільнені за бажанням Глави держави без чітко певних підстав.

Президент стверджує Положення про Міністерство оборони; Положення про уповноважений орган виконавчої влади у сфері регулювання ринків фінансових послуг; Положення про центральний орган держвлади з питань організації спецзв'язку і захисту інформації; Положення, що визначає повноваження центрального органу виконавчої влади з питань охорони (на сьогодні - Мінохоронздоров'я) здоров'я.

Державна служба спецзв'язку і захисту інформації підкоряється Президентові і контролюється тільки їм (до ухвалення Закону була підконтрольна парламенту). Глава служби призначається Президентом за представленням Прем'єра і звільняється без такого.

Змінами до інших законів виключена частина 2 ст. 23 Закону "Про Конституційний Суд України". Ця норма визначала, який саме державний орган (сам КСУ або парламент) по кожній з підстав для звільнення судді КСУ, перерахованих в ст. 23 Законимав право приймати рішення про звільнення.

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
Увійти
Підпишіться на розсилку
Головні новини і аналітика для вас по буднях

Схожі новини